کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کمک پرستار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

مدیرکل دفتر پرستاری وزارت بهداشت با اعلام اینکه در قالب لایحه‌ای ساعت کار پرستاری متناسب با سنوات کاری کاهش می‌یابد، گفت: هم اکنون ساعت کار پرستاران 44 ساعت در هفته و 192 ساعت در ماه است این در حالیست که در تمام حرفه با افزایش سنوات خدمت، ساعات کاری کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اعظم گیوری در یک نشست خبری با تاکید بر ضرورت اعمال نگاه علاج جویانه به مسایل پرستاری گفت: 2 مطالبه پرستاری در سال 84 و چهار مطالبه آنان در سال 85 اخذ شد.

وی توضیح داد: براین اساس سختی و صعوبت کار پرستاری در بخشهای اورژانس و سوختگی از 35 به 100 درصد افزایش یافت و همچنین پرداخت نوبت کاری پرستاران دو برابر شد.

مدیرکل دفتر پرستاری وزارت بهداشت در ادامه از تدوین و تصویب آیین نامه آموزش مداوم پرستاری خبر داد و گفت: مسیر ارتقای شغلی که شامل 65 درصد از کارکنان پرستاری می‌شد به 100 درصد ارتقا یافت که در این راستا 734 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد.

وی در ادامه از درج عنوان کارشناسی در احکام حقوقی پرستاران خبر داد و گفت: طبق قوانین کار موجود کشوری زنان نباید به انجام کار سخت و زیان آور اشتغال ورزند. با تعاملات به عمل آمده در قالب لایحه‌ای و با اعمال تغییراتی در قانون کار، حرفه پرستاری مستثنی خواهد شد.

وی در ادامه از مجوز صدور پروانه کار پرستاری برای کارشناسان ارشد و مقطع phd خبر داد و گفت: وجود پروانه کار برای صرف پزشکی الزامی است.

گیوری با اعلام تغییر بهیار به کمک پرستار افزود: مراقبت‌های اولیه توسط کمک پرستار و مابقی خدمات توسط پرستار دوره دیده ارایه می‌شود.

مدیرکل دفتر پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به وجود cap و فاصله بین آموزش و درمان گفت: طرح شورای هماهنگی پرستاری با هسته مرکزی در وزارتخانه و ایجاد network در دانشگاه‌ها اجرا شد که در این شورا از درمان و آموزش حضور دارند.

وی به برگزاری شش دوره ایدز و 36 دوره بحران با هدف توانمند سازی پرستاران اشاره کرد و یاد آور شد: در سال 86 در مقوله سرطان، NICU ، استوما و اورژانس و براساس نیاز فعالیت آموزشی صورت می‌گیرد.

گیوری با بیان اینکه دفتر پرستاری وزارت بهداشت در سال 84 بودجه‌ای نداشته است در ادامه افزود: در سال 85 برای نخستین بار اعتبار اختصاص یافت.

مدیرکل دفتر پرستاری وزارت بهداشت به ایجاد نرم افزار آماری پرسنل پرستاری اشاره کرد و یادآور شد: بدین ترتیب اطلاعات دقیق‌تر پرستاری فراهم می‌شود.

به گفته وی، بازنگری فرم ارزشیابی پرستاری مطابق با تخصص نیز به تصویب رسیده است.

گیوری با اشاره به پیگیری استخدام بهیاران افزایش سطح تحصیلات آنان افزود: مزایای ویژه‌ای برای زنان سرپرست خانوار در کادر پرستاری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع جهانی آنفلوآنزای پرندگان ویژه نامه آن تهیه و در اختیار پرستاران قرار گرفت، ادامه داد: بازنگری وظایف مراکز مشاوره‌ای و ارایه خدمات در منزل از برنامه 86 است تا میزان رضایت مندی افزایش و میزان عود و بازگشت به مراکز درمانی کاهش یابد.

گیوری ارایه طرح پرستار رابط در سیستم ارجاع و پزشک خانواده را از دیگر برنامه‌های دفتر پرستاری عنوان کرد و افزود: بدین ترتیب پرستار مستقر در بیمارستان مسئول پیگیری درمان بیمار خواهد بود.

وی با اشاره به وجود سلسله برنامه‌هایی برای توانمند سازی پرستاران، گفت: با تقویت بنیه علمی پرستاران کیفیت درمان و مراقبت افزایش می‌یابد.

وی در خاتمه از استاندارد سازی فرم کار پرستاران بر اساس متون علمی خبر داد و یادآور شد: در نظر داریم فرم پرستاران متناسب با بخش مشغول فعالیت متفاوت باشد.

انتهای پیام

بعد از ۲۸ سال سابقه عجب تجلیلی؟؟؟؟؟/؟؟/

 

hooshmand

روز پرستار

 

هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند ، خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور می کند .

پیامبر اکرم (ص)

زن مگو مرد آفرین روزگار

زن مگو بنت الجلال اخت الوقار

زن مگو عرش خدا را قائمه

یک محمد یک علی یک فاطمه

گزیده‌ایی از بیانات رهبر معظم انقلاب
در مورد پرستاران

شما پرستاران عزیز حقیقتاً فرشتگان رحمت براى افراد بیمار و بیماردار جامعه محسوب میشوید.

پرستارى یکى از سخت‌ترین کارها از لحاظ فشار روحى و جسمى براى پرستار است. نشستن پهلوى بیمار، معاشر بودن دائمى با بیمار، شکوه‌ى بیمار را شنیدن، با او به مهربانى رفتار کردن، به او لبخند زدن، او را با عمل، رفتار و پذیرایى خود از رنج‌هاى فراوان دوران بیمارى رهاندن، تحملِ پولادین لازم دارد

و اما نکته‌ایى که به مسؤولان عرض میکنم؛ که مسؤولان ذیربط مسائل مدیریتى کشور بایستى براى این شغل یک باب جداگانه و تازه‌ایى باز کنند. مسأله استخدام، مسأله آموزش در حین خدمت، استراحت دادن به قشر پرستار، موضوعاتى است که در ماهیت کار پرستارى اثر میگذارد. اگر نقش پرستار این قدر مهم است - که هست - پس پرستارِ خسته، پرستارِ از کار مانده، پرستارِ چند نوبتِ کارىِ پشت سر هم کار کرده‌ى از روى ناچارى، دیگر نمى‌تواند این نقش را ایفا کند. پرستارى که با دلزدگى و بى حوصلگى و خستگى بخواهد کار کند و راضى از کار خود نباشد، دیگر نمىتواند این نقش را ایفا کند. پرستار باید با نشاط، سرحال، آماده و شائق به خدمت، آشناى با معلوماتى که او را کمک میکند به خدمت، باشد و امکانات و مقدمات این مسائل را بایستى مسؤولان فراهم کنند..

 

هرکس برای برآوردن نیاز بیماری بکوشد چه آن را برآورده سازد وچه نسازد ، مانند روزی که از مادرش زاده شد ، از گناهانش پاک می شود .  پیامبر اکرم (ص)

 

میلاد حضرت زینب (س) مبارک

میلاد حضرت زینب مبارک

..

السلام علیکِ یا زینب کبری، السلام علیکِ یا بنت رسول الله، السلام علیکِ یا بنت امیرالمومنین (سلام الله)

ای فروغ تابنده کوثر! ای پرستار شهادت! تو بانوی فصاحتی و اعجاز. نطق آتشین تو قلب سنگی کوفیان را ذوب کرد، اشک از چشمان آنها به راه انداخت و به سینه های کویری شان گسیل داشت. تو فرزند کوثری! تو جرعه ناب کوثری! نامت همیشه درس آموز عزت و یادت هماره الهام بخش شرف و مردانگی باد.

 

همایش بروجن

همایش بروجن

nemayandeh

 

nemayandeh

سد زیبای چغاخور

nemayandeh