کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

خبر مهم................

 

یک خبر فوری و مهم برای جامعه پرستاری

با پیگیری های دبیرخانه جشنواره وبلاگ نویسی پرستاری و پایگاه اطلاع رسانی پرستار و پرستاری

 عنوان پرستاران در فهرست وبلاگها قرار گرفت

و در اولین حرکت وب سرویس وبلاگ بلاگفا عنوان پرستاران را در موضوعات وبلاگ سایت بلاگفا قرار دادند

ضمن تشکر از مدیریت محترم سایت بلاگفا جناب آقای شیرازی بخاطر این حرکت نمادین و به رسمیت شناختن

 وبلاگ های پرستاری از ایشان تشکر می نمائیم

این موفقیت بزرگ را به کلیه جامعه پرستاری تبریک عرض میکنم

راه‌اندازی وبلاگ‌خوان پرستاری و افزودن بخش پرستاری به خبرخوان‌ها

*نشست تخصصی وبلاگ‌نویسی پرستاری*
ضیایی‌پرور:
راه‌اندازی وبلاگ‌خوان پرستاری و افزودن بخش پرستاری به خبرخوان‌ها، پیشتازی این حرفه را در اینترنت حفظ می‌کند

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: نگاهی به وبلاگ‌ها

یک دانشجوی دکترای تخصصی علوم ارتباطات اظهار داشت: «قشر پرستار از جمله گروه‌هایی است که قابلیت‌ها و اهمیت

 تکنولوژی وبلاگ را برای پیشبرد اهداف و رسالت‌های خود به خوبی درک کرده و در این زمینه پیشتاز محسوب می‌شود.»

به گزارش خبرنگار سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید ضیایی‌پرور ، رییس مرکز مطالعات سایبر ژورنالیسم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در اولین نشست تخصصی وبلاگ‌نویسی پرستاری اظهار داشت: «وبلاگ یک پدیده‌ی منعطف و با قابلیت‌های فراوان است که هر گروه یا صنف یا طبقه‌ای می‌تواند از آن برای انتشار دیدگاه‌ها، اخبار، نظرات، توانمندی‌ها و موارد آموزشی و یا علمی مرتبط با حوزه‌ی خود استفاده کند.»

وی ادامه داد: «وبلاگستان فارسی بعد از فراز و نشیب‌های 5 سال گذشته اکنون به وضعیت پایدار و نسبتا ثابتی رسیده که وجه مشخصه‌ی آن رویکرد آموزشی و تخصصی به وبلاگ است و به همین جهت ما شاهد ایجاد صدها گروه یا محفل یا کندوی تخصصی در درون وبلاگستان هستیم، مثلا در حال حاضر استادان، دانشجویان و متخصصان ارتباطات دارای کندوی وبلاگی خاص خود هستند، کندوهای مشابهی توسط متخصصان اقتصادی ، متخصصان کامپیوتر ، متخصصان پزشکی و ده‌ها رشته‌ی تخصصی دیگر ایجاد شده و حتی اخیرا شاهد راه اندازی وبلاگ‌های فوق تخصصی در زمینه‌هایی مانند انرژی هسته‌ای، نانو تکنولوژی و بیو مکانیک هستیم.»

ضیایی‌پرور تاکید کرد: «برگزاری اولین جشنواره‌ی وبلاگ‌های پرستاری و راه اندازی حدود 600 وبلاگ توسط پرستاران، نشان دهنده‌ی استقبال اعضای این صنف زحمت کش جامعه از این تکنولوژی برای انتقال دانسته‌ها و تجربیات خود به مردم و عموم جامعه و ایجاد یک محیط رقابتی و تشویقی برای تولید کنندگان محتوا در این زمینه تخصصی است.»

وی اظهار داشت: «اکنون به نظر می‌رسد انجمن پرستاری ایران به عنوان متولی مسایل صنفی این گروه بزرگ از جامعه بایستی در تدوام این راه اقدامات دیگری را در پیش بگیرد تا پیشتازی خود را در این عرصه حفظ کند.»

ضیایی‌پرور راه اندازی سیستم بلاگ خوان آنلاین و وارد کردن آدرس وبلاگ‌های فعال حوزه پرستاری در آن به منظور اطلاع اعضای صنف وسایر علاقه‌مندان از تازه‌ترین اطلاعات و محتواهای منتشر بر روی وبلاگ‌های پرستاری و همچنین ذخیره سیستماتیک این اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی متمرکز را جمله این اقدامات برشمرد و افزود: راه‌اندازی بخش پرستاری در سیستم خبر خوان سایت news.parseek.com به منظور انعکاس خبرهای حوزه پرستاری و بهره برداری بیشتر روزنامه ها و رسانه‌های مختلف و ژورنالیست‌ها از اخبار مرتبط با این حوزه و راه‌اندازی خبرگزاری پرستاری ایران با ساختار حرفه‌ای تحت مدیریت انجمن پرستاری ایران به منظور تولید و انتشار اخبار حوزه پرستاری و انعکاس مطلوب آنها در رسانه‌ها از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در این راستا انجام پذیرد.

اولین نشست تخصصی وبلاگ نویسی...

 

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران *اولین نشست تخصصی وبلاگ‌نویسی پرستاری برگزار شد*
مدیراجرایی جشنواره وبلاگ‌نویسی پرستاری:
برگزاری جشنواره، نقطه‌ی ورود به وبلاگ‌نویسی تخصصی در این حوزه است

سرویس: نگاهی به وبلاگ‌ها

اولین نشست تخصصی وبلاگ نویسی پرستاری با حضور کارشناسان و پژوهشگران حوزه‌ی آی‌تی و وبلاگ‌نویسی و جمعی از وبلاگ‌نویسان پرستاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این نشست، احمد عامری، مدیر اجرایی جشنواره‌ی وبلاگ نویسی پرستاری در ابتدا با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره و با تاکید بر این که هدف این جشنواره اشاعه‌ی فرهنگ پرستاری در جامعه و ساخت ادبیات حرفه‌یی آن بوده است، اظهار داشت: « هدف ما تخصصی کردن پرستاری در فضای وب بوده است و آغاز و برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی پرستاری نقطه‌ی آغازی برای وبلاگ‌نویسی تخصصی در حوزه‌ی پرستاری بوده است. اکنون شاهد تولید محتوا در زمینه‌ی پرستاری در وبلاگ‌ها هستیم که در مجموع موجب ایجاد دانشی به نام پرستاری در اینترنت و زیرساخت‌های فن‌آوری اطلاعات و پرستاری شده است.»

وی با اشاره به کسب رتبه‌های بالا و لینک‌های وسیع در موتورهای جستجو از سوی وبلاگ‌های پرستاری، این امر را موجب تقویت مبحث پرستاری در اینترنت برشمرده است.

مدیر اجرایی جشنواره‌ی وبلاگ نویسی پرستاری، افزود: «از آن جا که بحث وبلاگ نویسی در پرستاری، بحث جدیدی بوده است؛ ما برای ایجاد این فرهنگ در جامعه‌ی پرستاری، اقدام به آموزش وبلاگ ویسی در تهران و ده‌ها شهر دیگر به علاقه‌مندان کرده‌ایم.»

وی با اشاره به طولانی شدن مدت برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی پرستاری گفت: «یکی از دلایل طولانی شدن این جشنواره، بحث تازگی و پایه‌گذاری اساسی آن بوده است.»

مدیر اجرایی جشنواره‌ی وبلاگ نویسی پرستاری با اظهار امیدواری نسبت به ادامه‌ی این حرکت علمی و فرهنگی پرستاری در بستر اینترنت، خاطر نشان کرد:‌« بر اساس تصمیم دبیر خانه‌ی جشنواره، اختتامیه این جشنواره در دهه‌ی فجر برگزار می‌شود و به کلیه وبلاگ‌های پرستاری تندیس و نشان جشنواره اهدا خواهد شد. همچنین به وبلاگ‌ها موفق در امر پرستاری جوایزی اهدا می‌شود.»

عامری اظهار کرد: «جشنواره‌ی وبلاگ نویسی مشوق خوبی برای حضور پرستاران در این صحنه بوده است و دبیرخانه‌ی دائمی‌ جشنواره، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، جشنواره را به عنوان پیشآهنگ نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری در پرستاری معرفی می‌کند و از جامعه‌ی پرستاری می‌خواهیم که به این حرفه به شکل تخصصی نگاه کرده و تحقیقات و پروژه‌ها و ایده‌های نوین خود را در قالب وبلاگ نویسی در اختیار دیگر اعضای جامعه قرار دهد.»

در این نشست حمید ضیایی پرور، پژوهشگر وبلاگ، علیرضا شیرازی مدیر بلاگفا، مهدی محرری، رییس انجمن پرستاری ایران و محمد تقی صفدری، رییس انجمن علمی‌ پرستاران ایران و رضا غبیشاوی وبلاگ‌نویس به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص وبلاگ‌نویسی تخصصی پرستاری پرداختند که اظهارات آنها متعاقبا ارسال می‌شود.

رمز موفقیت



رمز موفقیت
 
 
بسیاری از آدم ها به دلیل داشتن ترس از شکست هرگز موفق نمی شوند . موضوع این نیست که عده ای
هرگز موفق نمی شوند ، بلکه ترس از شکست باعث می شود که آن ها برای رسیدن به موفقیت هیچ
گونه تلاشی نکنند . ترس از شکست ممکن است مشکل مهمی باشد که باید آن را از بین ببرید .
 
                                                            
ای آرزوی جان ، دلم از آرزوی تو                                                      
                                                   
بیمار گشت ، به نشود جز به بوی تو                                                    
 
 

 

 

شب یلدا

 

دقیقاً ۲ روزی بیشتر به شب یلدا نمونده ! خواستم اولین نفری باشم که راجع به شب یلدا می نویسم و شب یلدا رو تبریک می گم. اولین یلداتون نیست اخریش هم نباشه !

 

هرچه از روشنی و سرخی داریم ، برداریم  

در کنار هم نشینیم و بگذاریم

که دوستی ها

سدی باشد در برابر تاریکی ها

نسیم و شاد باشیم و بگویم و بخندیم

بگذاریم هرچه تاریکی است

هرچه سرما و خستگی است

تا سحر از وجود مان رخت بر بندد

تا صبح شب یلدا بیداری را پاس داریم و

سرخی انار را اسلحه ای سازیم

برای نبرد با ظلمت

تا صبح راهی دراز است

 

شب یَلدا یا شب چِله آخرین روز آذر ماه، شب اول زمستان و درازترین شب سال است.
ایرانیان باستان با باور اینکه فردای شب یلدا با دمیدن خورشید، روزها بزرگ‌تر شده و تابش نور ایزدی افزونی می‌‌یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می‌خواندند و برای آن جشن بزرگی بر پا می‌کردند.
این جشن در ماه پارسی «دی» قرار دارد که نام آفریننده در زمان قبل از زرتشتیان بوده است که بعدها او به نام آفریننده نور معروف شد.
نور، روز و روشنایی خورشید، نشانه‌هایی از آفریدگار بود در حالی که شب، تاریکی و سرما نشانه‌هایی از اهریمن. مشاهده تغییرات مداوم شب و روز مردم را به این باور رسانده بود که شب و روز یا روشنایی و تاریکی در یک جنگ همیشگی به سر می‌برند. روزهای بلندتر روزهای پیروزی روشنایی بود، در حالی که روزهای کوتاه‌تر نشانه‌ای از غلبهٔ تاریکی.
مراسم و آداب جشن
برای در امان بودن از خطر اهریمن، در این شب همه دور هم جمع می‌شدند و با برافروختن آتش از خورشید طلب برکت می‌کردند.آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه‌های گوناگون است که همه جنبهٔ نمادی دارند و نشانهٔ برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند. در این شب هم مثل جشن تیرگان، فال گرفتن از کتاب حافظ مرسوم است. حاضران با انتخاب و شکستن گردو از روی پوکی و یا پری آن، آینده‌گویی می‌کنند.
پبشینهٔ جشن
یلدا و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است. این جشن مراسمی آریایی است و پیروان میتراییسم آن را از هزاران سال پیش در ایران برگزار می‌کرده اند. یلدا روز تولد میترا یا مهر است. این جشن به اندازه زمانی که مردم فصول را تعیین کردند کهن است.
 تا درودی دیگر بدرود