کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

آب قلیایی و.....

آیا آب یونیزه قلیایی با آب کریستاله تفاوت دارد؟

در اصل آب کریستاله فقط دارای یکی از 4ویژگی آب یونیزه قلیایی می باشد ،یعنی خاصیت کریستالی شکل بودن یا کم حجم بودن آن, در صورتی که آب یونیزه قلیایی 3 خاصیت دیگر یعنی خاصیت قلیایی بودن , ویژگی آنتی اکسیدان و اکسیژن بالا را نیز دارا می باشد . 

 

 

 

                                آب یونیزه قلیایی چه تفاوتی با آب مقطر دارد؟!  

در اصل می توانیم بگوییم آب مقطر آبی کاملاً خالص و بدون املاح می باشد که در بعضی از موارد هم pH آن به سمت اسیدی شدن پیش می رود و هیچ منفعتی برای بدن ندارد ، به این علت که آب خنثی بوده و نسبت به محیط خود هیچ واکنشی نشان نمی دهد و تابع آن محیط می شود محققین به آن آب مردهمی گویند به عنوان مثال اگر در محیطی اسیدی قرار بگیرد کاملاً اسیدی و اگر در محیطی قلیایی قرار بگیرد قلیایی می شود به عبارتی خیلی ساده هیچ قدرت واکنشی از خود ندارد به این علت است که به آن آب مرده می گویند ، و فقط جهت رفع عطش مورد استفاده قرار می گیرد و کمکی به جذب بهتر ویتامین ها و دفع بیشتر سموم بدن نمی کند ، البته دستگاههای اسمز معکوس یا( Reverse Osmosis) RO هم چنین مشکلی را دارند ، ولی آب یونیزه قلیایی با دارا بودن چهار ویژگی منحصر به فرد 1ـ قلیایی بودن 2ـ خاصیت آنتی اکسیدان بودن 3ـ کم حجم بودن یا کریستالی شکل بودن 4ـ اکسیژن بالا و همچنین دارا بودن املاح مفید نظیر کلسیم و منیزیم و ... برای بدن بسیار مفید است به این دلیل که باعث سم زدایی بهتر و پیشگیری از بروز بیماری ها می شود همچنین موجب تسریع روند بهبودی در بیماری های مختلف می شود موارد ذکر شده این نوع آب یونیزه قلیایی را نسبت به آب های مقطر یا تصفیه معمولی بسیار متفاوت می کند .

یونیزاسیون چیست؟

به فرآیندی گفته می شود که در آن با استفاده از کاتالیزورهایی از جنس پلاتین(طلای سفید), pH آب تغییر کرده و به سمت محیط قلیایی یا اسیدی گرایش پیدا می کند , در این فرآیند نسبت یون هیدروکسید به هیدروژن تغییر پیدا می کند که نهایتاً آب قلیایی می شود و یا هر وقت میزان یون هیدروژن بیشتر از هیدروکسید شود آب اسیدی می شود که به این فرآیند یونیزاسیون می گویندو فقط به واسطه عملکرد پلیت هایی با جنس پلاتین و تیتانیوم امکان پذیر است به این علت که این عناصر قویترین کاتالیزورهای در دسترس بشر هستند . در فرآیند یونیزاسیون آب دو نیم واکنش در قطب های کاتد و آند به صورت زیر انجام می گیرد :

یونیزاسیون

1ـ نیم واکنش احیاء

2e- + 2H2O D H2+2OH-

2ـ نیم واکنش اکسایش

2H2O D O2 + 4H+ + 4e-

یونهای H+ همراه با یونهای منفی که برای سلامتی مضر هستند مثل یونهای نیترات , No3, CL¯و ... به صورت آب اسیدی از دستگاه خارج می شوند .

H2 و O2 نیز به صورت گاز از محیط خارج می شوند، همچنین2e به عنوان عامل آنتی اکسیدانی همراه با یونهای OH- به صورت آب یونیزه قلیائی توسط دستگاه در اختیار شما قرار می گیرد .

یعنی به ازاء 4 مولکول آب دو مولکول OH-و دو الکترون آزاد ایجاد می شود و در واقع آب خارج شده با خاصیت اکسیژن افزایش یافته و خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد .

نظرات 2 + ارسال نظر
حسن چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:52 ب.ظ http://hasan.pear.loxblog.com

سلام وب قشنگی داری طور خدا منم لینگ کن وقتی لینگ کردی نظری در سایتم بده تا تو را لینگ کنم ما ایرانیها باید هوای هم داشته باشیم این تنها راه پیشرفت است دوستان من خوشحال میشم اسم من تووبتان باشه اگر خواستی منو لینگ کنی با نام تجارت فناوری اقتصاد کشاورزی لینگ گن ممنون

همکار آموزش راهنمایی شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:13 ب.ظ http://egte.blogsky.com

وبسایت جالبی داری موفق باشی با توجه به مطالب خوب شمارا لینک دادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد