کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کمک پرستار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

مدیرکل دفتر پرستاری وزارت بهداشت با اعلام اینکه در قالب لایحه‌ای ساعت کار پرستاری متناسب با سنوات کاری کاهش می‌یابد، گفت: هم اکنون ساعت کار پرستاران 44 ساعت در هفته و 192 ساعت در ماه است این در حالیست که در تمام حرفه با افزایش سنوات خدمت، ساعات کاری کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اعظم گیوری در یک نشست خبری با تاکید بر ضرورت اعمال نگاه علاج جویانه به مسایل پرستاری گفت: 2 مطالبه پرستاری در سال 84 و چهار مطالبه آنان در سال 85 اخذ شد.

وی توضیح داد: براین اساس سختی و صعوبت کار پرستاری در بخشهای اورژانس و سوختگی از 35 به 100 درصد افزایش یافت و همچنین پرداخت نوبت کاری پرستاران دو برابر شد.

مدیرکل دفتر پرستاری وزارت بهداشت در ادامه از تدوین و تصویب آیین نامه آموزش مداوم پرستاری خبر داد و گفت: مسیر ارتقای شغلی که شامل 65 درصد از کارکنان پرستاری می‌شد به 100 درصد ارتقا یافت که در این راستا 734 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد.

وی در ادامه از درج عنوان کارشناسی در احکام حقوقی پرستاران خبر داد و گفت: طبق قوانین کار موجود کشوری زنان نباید به انجام کار سخت و زیان آور اشتغال ورزند. با تعاملات به عمل آمده در قالب لایحه‌ای و با اعمال تغییراتی در قانون کار، حرفه پرستاری مستثنی خواهد شد.

وی در ادامه از مجوز صدور پروانه کار پرستاری برای کارشناسان ارشد و مقطع phd خبر داد و گفت: وجود پروانه کار برای صرف پزشکی الزامی است.

گیوری با اعلام تغییر بهیار به کمک پرستار افزود: مراقبت‌های اولیه توسط کمک پرستار و مابقی خدمات توسط پرستار دوره دیده ارایه می‌شود.

مدیرکل دفتر پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به وجود cap و فاصله بین آموزش و درمان گفت: طرح شورای هماهنگی پرستاری با هسته مرکزی در وزارتخانه و ایجاد network در دانشگاه‌ها اجرا شد که در این شورا از درمان و آموزش حضور دارند.

وی به برگزاری شش دوره ایدز و 36 دوره بحران با هدف توانمند سازی پرستاران اشاره کرد و یاد آور شد: در سال 86 در مقوله سرطان، NICU ، استوما و اورژانس و براساس نیاز فعالیت آموزشی صورت می‌گیرد.

گیوری با بیان اینکه دفتر پرستاری وزارت بهداشت در سال 84 بودجه‌ای نداشته است در ادامه افزود: در سال 85 برای نخستین بار اعتبار اختصاص یافت.

مدیرکل دفتر پرستاری وزارت بهداشت به ایجاد نرم افزار آماری پرسنل پرستاری اشاره کرد و یادآور شد: بدین ترتیب اطلاعات دقیق‌تر پرستاری فراهم می‌شود.

به گفته وی، بازنگری فرم ارزشیابی پرستاری مطابق با تخصص نیز به تصویب رسیده است.

گیوری با اشاره به پیگیری استخدام بهیاران افزایش سطح تحصیلات آنان افزود: مزایای ویژه‌ای برای زنان سرپرست خانوار در کادر پرستاری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع جهانی آنفلوآنزای پرندگان ویژه نامه آن تهیه و در اختیار پرستاران قرار گرفت، ادامه داد: بازنگری وظایف مراکز مشاوره‌ای و ارایه خدمات در منزل از برنامه 86 است تا میزان رضایت مندی افزایش و میزان عود و بازگشت به مراکز درمانی کاهش یابد.

گیوری ارایه طرح پرستار رابط در سیستم ارجاع و پزشک خانواده را از دیگر برنامه‌های دفتر پرستاری عنوان کرد و افزود: بدین ترتیب پرستار مستقر در بیمارستان مسئول پیگیری درمان بیمار خواهد بود.

وی با اشاره به وجود سلسله برنامه‌هایی برای توانمند سازی پرستاران، گفت: با تقویت بنیه علمی پرستاران کیفیت درمان و مراقبت افزایش می‌یابد.

وی در خاتمه از استاندارد سازی فرم کار پرستاران بر اساس متون علمی خبر داد و یادآور شد: در نظر داریم فرم پرستاران متناسب با بخش مشغول فعالیت متفاوت باشد.

انتهای پیام

بعد از ۲۸ سال سابقه عجب تجلیلی؟؟؟؟؟/؟؟/

نظرات 1 + ارسال نظر
علی یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:45 ب.ظ

بنام خالق هستی

روایتی شد که یکی از اشغالگران یک پست کلیدی پرستاری کشف جدید و ایده ای نوین درجهت ارتقاع وارزش از دست رفته پرستاران ارائه نموده. با این کشف بی نظیر (پست سازمانی بهیار به کمک پرستارتقلیل می یابد ) بدین معنا که پست سازمانی بهیاران پر تلاش خراب شده وبا مصالح ان پله ای برای بالا بردن مقام و منزلت پرستار وحل مشکلات پرستاری ساخته خواهد شد...
... بقول عزیزی
ای. ول .بابا .ای .ول !!!!!!!!!
وبه ایشان باید گفت.. بنده خدا

بهیار چو تو خادم بیمار بوده است دردوره خود صاحب نامی بوده است
این ارزش و احترام که میبینی تو ازمحنت وایثارکمک بهیاری بوده است

ادامه دارد....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد