کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

امام رضاع

آن گاه که درهاى آسمان گشوده شد و پرتوى از نور رخشان امامت بر زمین تابید، مژده اى شادی بخش، دلهاى زمینیان را فراگرفت وتاریکناى سلطه گرى وهواپرستى، با زایش رهبرى ربّانى ورهاننده، به رسوایى افتاد.
یازدهم ذى القعده سال 148 هجرى که امام رئوف ما زاده شد، وعلى بن موسى الرضا علیه السلام به عنوان سرچشمه اى از نیکى ومهربانى وهدایت رخ نمود، پناهگاهى پدید آمد که خدا پرستان را در خود گرد آورد.
زاد روز آن رهبر هشتمین بر شیفتگان حضرتش خجسته باد.

 

زیارت از راه دور

صحن قدس
صحن گوهرشاد
ضریح مطهّر
لطفا برنامه Cosmo Player را نصب کنید.

http://www.imamreza.net/per/imamreza.php?id=194

........................................................

مدیحه

امام رضا (علیه السلام)

1. مهدی اکبری

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 ضامن آهو مدد مولا 453 0:03:51

2. سید مجید بنی فاطمه

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 توی خوابم می دیدم که پادشاه عالمم 887 0:07:33

3. روح الله بهمنی

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 به خدا توکل می کنم، به رضا توسل می کنم 780 0:06:39

4. سید مهدی حسینی

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 مثل کفتر حرم پر می زنم 177 0:02:21

 

 

جرایم کیفری علیه همکاران پرستاری

به نام خدا

در پی درگیریهای اخیر بیماران و همراهان بیماران با کادر

 پرستاری بیمارستانها و

مراکز اورژانس ومراکز بهداشتی و درمانی .توجه همکاران عزیز را

 به نکات زیر جلب مینمایم.

زمان محمدی –کارشناس پرستاری و وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی آسیبهای شغلی در پرستاری از دید گاه حقوقی این چنین بیان داشتند

 

جرایم کیفری علیه همکاران پرستاری

 

 

این گونه جرایم از سوی بیمار – همراهان و بستگان او واشخاص ثالث بر روی همکاران صورت میگیرد وآنها را در معرض تهدید جانی –مالی و معنوی قرار میدهد و به شرح زیر است.

- توهین وافتراء در هنگام انجام وظیفه- ضرب و شتم منجر به آسیب دیدگی جسمانی

- توهین به پرستاران هنگام انجام وظیفه جرم محسوب شده و با توجه به محل کار پرستار مشمول ماده 608 و609 قانون مجازات اسلامی میگردد. مصادیق توهین:1- بکار بردن هر گونه کلمات رکیک و اهانت امیز وتحقیر کننده2- بکار بردن فحاشی3- انجام اقدامات عملی که دلالت بر توهین داشته باشد4- وارد کردن هر گونه ضرب به قصد توهین وتحقیر که در صورت وقوع این موارد پرستاران میتوانند در خواست رسیدگی و مجازات متهم را بنمایند.

- چنانکه هر کس اعم از بیمار – همراه وبستگان وسایر افراد به همکاران توهین نمایند مشمول مجازات ماده608 قانون مجازات اسلامی میشوند وبه یکی از مجازاتهای زیر محکوم میگردند.:

۱- شلاق تا 74 ضربه 2 - جزای نقدی

- مجازات توهین به کارکنان دولت: چنانچه به هر یک از پرستاران در حین انجام وظیفه توهین شود مجازات آن یکی از موارد زیر است:

- سه تا شش ماه حبس -تا 74 ضربه شلاق -جزای نقدی

- زمان محمدی وکیل پایه یک دادگستری در ادامه سخنان خود این موارد را به همکاران توصیه نمودند.در صورت وقوع جرایم ذکر شده وآسیب علیه آنان این موارد ضروری است:

1- تنظیم صورتجلسه حادثه-با اطلاع دادن فوری به مسئولین مافوق در مرکز درمانی مثل سرپرستار-سوپر وایزر- مدیران پرستاری – حراست و مدیریت بیمارستان .

- در خواست کمک از مامورین انتظامی و امنیتی

- تنظیم شکواییه در اولین فرصت و ضمیمه نمودن گزارش حادثه با حضور در دادسرا

 

تیم تشکیل دهنده اورژانس شهرستان شلمزار

تیم تشکیل دهنده مرکز شبانه روزی واورژانس شهرستان شلمزار

استان چهار محال و بختیاری

این تیم از یک پزشک عمومی .یک نفر بهیاروتکنسین امور دارویی

 سرایدار و راننده هر کدام یک نفر تشکیل شده است که بایستی به جمعیتی حدود

۲۰۰۰۰ نفر مراجعه کننده ارائه خدمت نمایند

اعزام بیمار اورژانسی به مرکز استان با فاصله ۴۰ کیلو متر

ضمنا در مراکز شبانه روزی که در مرکز استان تعدادشان حدود ۸ مرکز میباشد

وضعی مشابه وجود دارد.

 

یاهو مسنجر ورژن ۹

یاهو مسنجر ورژن ۹

Yahoo Messenger V9.0.0.797 BETA Ver
ما ایرانی های که به خوبی با یاهو مسنجر اشنایی داریم ! نرم افزاری برای چت کردن که البته امکانات زیادی در این نرم افزار گنجانیده شده از جمله امکان ارسال و دریافت فایل تا سقف 1 گیگابایت امکان فرستادن پیام های Offline .
Chat Rooms :
امکان استفاده از اتاق های چت در یاهو
Add Friends:
امکان اضافه کردن کاربران Yahoo! و Live Messenger به لیست دوستان
Address Book:
امکان استفاده و ارسال اطلاعات شخصی خودتان به دفترچه یاهو
Call To PC:
امکان تماس با کامپیوترهای دیگر
Voice Confrance:
امکان کنفرانس ها صوتی
New Features: امکانات جدید
البته در نسخه ی 9 تغییرات بسیار زیادی مشاهده میشه که از جمله ی انها میتوانیم به :
New Look For Contact List:
در این نسخه شما لیست مخاطبان خود را با ظاهری جدید مشاهده میکند.
Emoticons In Status:
امکان استفاده از شکلک ها در قسمت Status
Brand new skins and emoticons:
اسکین و خندانک های جدید
New Flickr integration:
امکان استفاده و تقسیم کردن تصاویر در سایت Flickr.Com
A new in-line media player:
بدون هیچ گونه پلاگینی میتوانید از امکاناتی مانند فرستادن فیلم عکس Share و Map استفاده کنید.

 
                                دانلود با حجم ۱۲.۷ مگابایت
                                            پسورد فایل : www.kamyabonline.com

 

۶ خبر پزشکی و سلامت..

سرماخوردگی همان آنفلوانزا نیست
بسیاری از علائم میان آنفلوانزا و سرماخوردگی مشترک است. از این رو افراد در تشخیص این دو بیماری فصول سرد دچار اشتباه می شوند و ممکن است اقدامات نامناسبی برای درمان انجام دهند.

به گزارش بی.بی.سی، آنفلوانزا ناگهان بروز می کند و عمدتاً شدیدتر از سرماخوردگی است. از طرف دیگر افراد در آنفلوانزا عموماً دچار تب بالا و خستگی شدید و سرفه های خشک می شوند و ممکن است این حالات با لرز هم همراه باشد.

گلودرد و سردرد از دیگر علائم آنفلوانزاست و در سرماخوردگی ممکن است این علائم بسیار خفیف بوده و یا اصلاً وجود نداشته باشند. در مورد اشتها نیز در آنفلوانزا فرد عموماً اشتهای خود و تمایل به خوردن را از دست می دهد.

به طور کلی وقتی احساس سنگینی و شدت در علائم وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به آنفلوانزا بیشتر از سرماخوردگی است و در غیر این صورت یک سرماخوردگی ساده است.

اما نکته قابل ملاحظه این است که علائم بیماریها در کودکان با یکدیگر فرق می کند و ممکن است در یکی علائم بیشتری بروز دهد و در دیگری خفیف تر باشد. اما اگر علائم ناراحت کننده است و شما تردید دارید که آنفلوانزاست یا سرماخوردگی بهتر است کودک را نزد متخصص ببرید تا او تشخیص دهد.
............................................................
 
راز چپ دستی آشکار شد
گروهی از نورولوژیست های آمریکایی با مقایسه افراد راست دست، چپ دست و دو دست سرانجام موفق شدند راز مغز، ژنتیک و تفاوت های انسانی میان راست دست ها و چپ دست ها را آشکار کنند.
به گزارش«جهان» وبه نقل از خبرگزاری مهر، افلاطون و ارسطو چپ دست بودند و چارلز داروین نیز عادت به استفاده از دو دست داشته است.

براساس بررسی ها، تنها 10 درصد از جمعیت دنیا چپ دست هستند و به نظر می رسد میان این افراد و راست دست ها تفاوت های رفتاری زیادی وجود داشته باشد.
به تازگی گروهی از نورولوژیست های موسسه تکنولوژی ماساچوست (ام آی تی) با اسکن مغز و با کمک آخرین فناوری های ژنتیک سرانجام موفق شدند پی به راز افراد چپ دست ببرند.
در ماههای گذشته گروهی از دانشمندان انگلیسی دانشگاه آکسفورد ژنی را با عنوان LRRTM1 کشف کردند که عامل بروز چپ دستی است. برمبنای این تحقیق در افراد راست دست معمولا طرف چپ مغز مسئول کنترل عملکردهای سرعت و زبان و طرف راست وظیفه کنترل احساسات را به عهده دارد اما در افرادی که دارای این ژن هستند این مکانیزم برعکس است و بنابراین این افراد چپ دست می شوند.
اما به تازگی دانشمندان "ام آی تی" با بررسی مغز افراد چپ دست به نتایج جدیدی دست یافتند.
بررسی این دانشمندان نشان می دهد که مغز افراد چپ دست در رحم مادر بسیار آزادانه تر از مغز راست دست ها توسعه می یابد و بنابراین به راحتی از طراحی یک مغز استاندارد دور می شود.
به این گفته محققان، دربیشتر مردم نیمکره چپ مغز برای اجرای برنامه هایی متخصص شده است که فعالیت هایی مثل خواندن و صحبت کردن را کنترل می کنند.

این درحالی است که نیمکره راست بیشتر در فرایندهای کلی نگرانه مثل ادراک بینایی مشارکت دارد. بیشتر مردم روی نیمکره چپ مغز خود تسلط دارند و از آنجا هریک از این نیمکره ها طرف مخالف بدن را کنترل می کنند، بنابراین اکثر مردم راست دست هستند.
براساس گزارش Philadelphia Inquirer، برای سالها بسیاری از روانشناسان معتقد بودند که مغز چپ دست ها وارونه است و بنابراین توانایی زبانی این افراد در طرف راست این اندام قرار گرفته است. اگرچه این دیدگاه در برخی موارد صحیح است اما جنبه عمومی ندارد.
دانشمندان در تحقیقات خود نشان دادند که بسیاری از راست دست ها یک الگوی مشخص را در استفاده از نیمکره راست خود برای توانایی های زبانی دنبال می کنند.
به گزارش مهر، در حالی که مغز چپ دست ها کمتر قابل پیش بینی است، نمی تواند از یک الگوی مشخص در انجام فعالیت های زبانی خود پیروی کند. به طوریکه توانایی زبانی حدود نیمی از چپ دست ها در طرف چپ مغز آنها، 10 درصد در طرف راست و 40 درصد در مناطق مختلف هر دو نیمکره متمرکز شده است.
به گفته دانشمندان آمریکایی، ژنی که به تازگی دانشمندان انگلیسی کشف کرده اند تنها در یک درصد از مجموع انسان ها بیان شده است، این درحالی است که 10 درصد از مردم دنیا چپ دست هستند و به نظر می رسد که این ویژگی رو به افزایش است.
بنابراین چپ دستی بیش از آنکه وابسته به این ژن داشته باشد به صفات ارثی دیگری وابسته است که چگونگی توسعه مغز در دوران جنینی را کنترل می کنند.
..........................................................................................
 
یک دلیل تازه برای نخوردن پیتزا
غذاهای آماده یا فست‌فودها، جای خود را در بین خانواده‌ها، حتی کوچک و بزرگ باز کرده‌اند.
تا چندی پیش، پدر و مادرهای زیادی بودند که به این نوع غذاها با شک و تردید نگاه می‌کردند و می‌گفتند: «معلوم نیست تویش چی باشد»؛ اما حالا والدین امروزی را می‌بینی که خودشان بچه‌ها را به رستوران‌های این چنینی می‌برند و با خیال راحت، برایشان پیتزا، یا ساندویچ‌های جورواجور سفارش می‌دهند.
تا به حال حتما چیزهایی در مورد زیان‌های این نوع غذاها شنیده بودید، اما هیچ‌گاه به محتوای نمک این غذاها فکر کرده بودید و خطری که می‌تواند برای سلامت شما و بچه‌ها ایجاد کند؟ این بار محققان انگلیس در گزارشی از مطالعه خود آورده‌اند که فست فودها حاوی مقادیر بسیار زیادی نمک هستند که می‌تواند برای همه، به‌خصوص کودکان و نوجوانانی که مشتاقان اصلی این نوع غذاها هستند، خطرهای درازمدتی به‌دنبال داشته باشد.
به گزارش بی‌بی‌سی، در این بررسی جدید که توسط مرکز تحقیقات «نمک و سلامت انگلستان» انجام شده، بسیاری از موارد منو در این رستوران‌ها آزمایش شده و نتایج هشداردهنده‌ای به دست آمده، از جمله این که یک وعده پیتزا می‌تواند 4 برابر حد مجاز نمک روزانه یک کودک 4 ساله را به بدنش وارد کند.
بررسی‌های آنها نشان داده که خوراکی‌هایی مانند یک وعده نان سیر، بال جوجه، سیب‌زمینی سرخ‌شده و مواردی مثل این، هرکدام چیزی حدود 3/12 گرم نمک دارد که معادل 4 برابر حد مجاز نمک روزانه برای یک کودک 6 ساله محسوب می‌شود.
نوشیدنی‌هایی هم که در این رستوران‌ها سرو می‌شوند، از این قاعده جدا نیستند و آنها هم حاوی مقادیر قابل توجهی نمک هستند. چه باور کنید یا نه، یک نوشابه گازدار معمولی می‌تواند تا 8/4 گرم نمک داشته باشد.
حتی در دسرها وکیک‌های آماده و سروشده در این رستوران‌ها هم نمک زیادی به کار رفته، چنان‌که یک کیک پنیری یک‌نفره که به‌عنوان دسر خورده می‌شود، می‌تواند 3/12 گرم نمک داشته باشد.کارشناسان تغذیه مقدار مصرف مجاز روزانه نمک را در گروه‌های مختلف سنی به این صورت اعلام کرده‌اند: 3-1 سالگی، 2 گرم؛ 6-4 سالگی، 3 گرم؛ 10-7 سالگی، 5 گرم و 14-11 سالگی و بزرگسالی6 گرم. این اعداد میزان نمک بسیار زیاد غذاهای آماده را بهتر می‌تواند نشان دهد.
یک راه‌حل از بالا
این محققان، با صرف وقت و هزینه زیاد، توانسته‌اند محصولات گوناگون کمپانی‌های مختلف و معروف بین‌المللی را به آزمایشگاه ببرند و روی آن آزمایش انجام دهند و میزان دقیق نمک هر یک را استخراج کنند.

آنها از این کمپانی‌ها خواسته‌اند نمک اضافه شده به محصولاتشان را به‌طور جدی پایین بیاورند که البته برخی از این کمپانی‌ها، به این خواسته که از سال 2003 مطرح شده، تا حدی پاسخ مثبت داده‌اند.
درخواست دیگر این محققان آن است که اطلاعات مربوط به میزان کالری و همچنین میزان نمک موجود در هر وعده غذایی‌شان را به صورت نوعی برچسب غذایی، به مشتریانشان ارائه دهند.
به نظر می‌‌رسد این موضوع اندکی دور از دسترس باشد، با این حال وقتی درباره زیان‌های نمک زیاد در رژیم غذایی بچه‌ها و همچنین بزرگسالان دقیق می‌شویم، متوجه می‌شویم که بهتر است این درخواست هرچه زودتر عملی شود.
به‌خصوص اگر به یاد بیاوریم چندی پیش مطالعاتی منتشر شد که نشان می‌داد بچه‌ها بیشتر در معرض این خطر هستند. یک ماه پیش بررسی اطلاعات به دست آمده در یک طرح ملی پایش تغذیه کودکان و نوجوانان 4 تا 18 ساله انگلستان، نشان داد این گروه سنی، روزانه حدود 7/4 گرم نمک دریافت می‌کنند که از حد طبیعی 2 تا 3 گرم بسیار بالاتر است.
مقایسه فشار خون این بچه‌ها و رژیم غذایی‌شان، در مرحله بعد، مشخص کرد بچه‌هایی که نمک بیش از حد توصیه‌شده می‌خورند، فشار خون بالاتری دارند و بنابراین در معرض خطر سکته قلبی و مغزی هستند.
یافته‌های این محققان که در نشریه علمی «پرفشاری خون در انسان» چاپ شده، نشان می‌دهد که به ازای هر 1 گرم نمک اضافی، فشار خون سیستولیک (ماکزیمم) حدود 33/0 میلی‌متر جیوه بالا می‌رود که مقدار قابل‌توجهی، به‌خصوص برای این سن، به حساب می‌آید.
هشدارهای قدیمی‌تر
البته مشکل غذاهای آماده به همین جا ختم نمی‌شود. کالری بسیار بالای این غذاها هم یکی از اشکالات مهم آنها به شمار می‌آید که می‌تواند باعث چاقی هم در بچه‌ها و هم در بزرگترها شود. چاقی، همچنین باعث بالا رفتن احتمال فشار خون هم می‌شود، بنابراین نمک زیاد با 2 روش می‌تواند فشار خون را بالا ببرد.
افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها هم بخش دیگری از هشدارها را تشکیل می‌داد که در مواد غذایی‌ای مانند سوسیس و کالباس و همچنین نوشابه‌های صنعتی گازدار وجود دارد.
به گفته محققان، در مطالعه‌ای که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده، مشخص شده برخی رنگ‌های مجاز صنعتی که در خوراکی‌ها و نوشابه‌ها وجود دارد، می‌تواند سبب اختلالات رفتاری مانند اضطراب و همچنین بیش‌فعالی در کودکان شود.
همه اینها نشان می‌دهد که نباید گول ظاهر پر زرق و برق و اشتهابرانگیز این غذاهای آماده را خورد و بهتر است مصرف آنها را تا حد امکان در خانواده‌ها محدود کرد
..............................................................
اگر می خواهید عمر طولانی تری داشته باشید، به نفعتان است که دختر به دنیا بیایید !

سازمان بهداشت جهانی گزارش آماری خود را از وضعیت بهداشت، سلامت و متوسط عمر در ۱۹۳ کشور جهان، از جمله ایران، منتشر کرده است که براساس این گزارش اگر می خواهید عمر طولانی تری داشته باشید، کماکان به نفعتان است که دختر به دنیا بیایید !

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز،این آمارها بر اساس اطلاعات سال ۲۰۰۵ ارائه شده است که آخرین اطلاعات موجود به شمار می رود. بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی، سان مارینو بالاترین متوسط عمر برای مردان و سیرالئون پایین ترین آن را داراست. در این میان شانس زنان برای زندگی طولانی بیشتر از مردان است .
در ژاپن و ۳۰ کشور دیگر جهان متوسط سن مرگ و میر در میان زنان بیش از ۸۰ سال، یعنی بیش از مردان سان مارینویی است. زنان ژاپنی همچنان با ۸۶ سال متوسط عمر، در راس جدول سازمان بهداشت جهانی جای دارند؛ و زنان کشور سوازیلند با ۳۷ سال در پایین ترین مرتبه .
برخی از دیگر کشورهایی که بنا بر آمار اخیر از متوسط عمر بالا برخوردار هستند، عبارتند از : استرالیا، ایسلند، سوئد، سوئیس، کانادا، اسرائیل و موناکو. در آمریکا که رتبه سی و سوم را داراست، به طور متوسط مردها ۷۵ سال عمر می کنند و زن ها ۸۰ سال .
در ایران، بنا براین آمارمتوسط عمر مردها ۶۸ سال است و متوسط عمر زن ها ۷۳ سال. از میان این سال ها برای مردان ۵۶ سال در سلامت می گذرد و زنان از ۵۹ سال زندگی سالم بهره می برند. بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی، احتمال مرگ و میر بین ۱۵ تا ۶۰ سالگی برای زنان ایرانی ۱۱ درصد است در مقابل ۱۸ درصد برای مردان .
از هر هزار کودک زیر پنج سال در ایران، ۳۶ نفر جان خود را از دست می دهند؛ و در هر هزار نوزاد در بدو تولد، ۳۱ کودک جان می سپرند. بر اساس این گزارش میزان مرگ و میر از بیماری ایدز در ایران دو نفر در هر صد هزار تن است. به ازای هر ۱۱۰۰ نفر یک پزشک وجود دارد؛ و به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۷ تخت بیمارستان .
۷۷ درصد از بزرگسالان ایرانی باسواد هستند؛ حدود ۸۹ درصد از کودکان وارد دبستان می شوند؛ و حدود پنج درصد جمعیت از اینترنت استفاده می کنند. در آمارهای سازمان بهداشت جهانی، جمعیت ایران ۶۹ میلیون و ۵۱۵ هزار نفر ذکر شده و نرخ سالانه رشد جمعیت ۱/۱ درصد
...........................................................
 
موسیقی موجب افزایش فعالیت مغز می شود


براساس تحقیقات اخیر، نواختن موسیقی سبب تقویت توانایی مغزی شده و دقت توان ذهنی افراد را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث نیوز، نواختن موسیقی به میزان بالایی سبب تقویت توانایی مغز شده و دقت و توان ذهنی افراد را افزایش می دهد.
بنابراین گزارش، محققان بر این باورند که گوش کردن موسیقی باعث افزایش توانایی های ذهنی از جمله توانایی خواندن و درک تغییرات در صداها می شود.
بر اساس این گزارش، موسیقی در آرامش و تمدد اعصاب نیز مفید است .
یادآور می‌شود، محققان موسیقی را کمک کننده فعالیت آن بخش از مغز دانسته‌اند که کنترل برخی رفتار غیر  ارادی بدن از جمله تنفس و ضربان قلب را بر عهده دارد
 
...............................................................
زودتر و سرحال تر بیدار شویم

خیلی از ما تصمیم می گیریم فردا خیلی زودتر از همیشه بیدار شویم ، خیلی از ما توی این تصمیم درجا می زنیم و مایوسانه فکر می کنیم : حتماً فردا ... اما وقتی ساعت با صدای گوشخراش فردای دیگر را به ما اعلام می کند ترجیح می دهیم فقط 5 دقیقه ی دیگر هم بخوابیم . 5 دقیقه ائی که خیلی طولانی می شود و تا بجنبیم به خودمان از هر روز دیرتر هم بیدار شده ایم !

 
سلامت نیوز تصمیم دارد به شما کمک کند تصمیم کبرای خود را محکم تر اجرا کنید و فردا خیلی زودتر از حد معمول بیدار شوید !
 برای شروع به توصیه های سلامت نیوز ، دقت کنید :
- وقتی صدای ساعت را شنیدید درجا از جا بپرید !!! اصلاً به آن وسوسه ی 5 دقیقه ی دیگر فکر هم نکنید . فقط از جا بلند شوید و به خودتان حرکتی بدهید . حالا شما یک قدم مهم برداشته اید .
- دست و صورت خود را با آب سرد بشوئید و یا یک دوش آب سرد بگیرید . طبق نظریه برخی از پزشکان یک حمام با آب سرد با 4 ساعت خواب برابری می کند . هم چنین آب سرد باعث نشاط و شادابی می شود .
- سعی کنید با یادآوری کارهائی که قصد دارید در طول روز انجام دهید به صورت نوشته یا مرور با خود ، شروع روز جدید را احساس کنید . این کار باعث خواهد شد سطح هوشیاری و انرژی شما افزایش یابد .
 
- نرمش کنید . انجام حرکات کششی و یا هر گونه نرمشی به سرحال شدن شما کمک بزرگی خواهد کرد .
- صبحانه ی خوب بخورید . خوردن شیر ، قهوه و یا آب میوه به شما کمک خواهد نمود تا صبح نشاط آوری را احساس کنید .
- یک موسیقی ، صدای رادیو و یا اخبار ممکن است از جمله مواردی باشد که به شما نشاط کافی را برای شروع یک صبح جدید القا کند .

دقت داشته باشید که خواب به اندازه ی کافی ، خوردن غذای سبک در شب و مصرف ویتامین ها به اندازه ی لازم از جمله عواملی هستند که شما را در تصمیم تان کمک رسانی می کنند
....................................................
نظر نظر