کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

آلودگی‌های خطرناک در استخرها



آلودگی‌های خطرناک در استخرها

پزشکان هشدار دادند ضدعفونی کردن استخرها با کلر به معنی پاک شدن کامل آب استخر نیست و به همین دلیل افراد باید مراقب باشند آب وارد دهانشان نشود.

به گزارش ایسنا، بلعیدن اتفاقی آب استخر که حاوی انواع باکتری‌ها و انگل‌ها است خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از آب آلوده را تشدید می‌کند. همچنین آب موجود در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها هم به دلیل آنکه حیوانات از آن تغذیه کرده یا آن را آلوده می‌کنند، بیماری‌زاست.

علاوه بر این مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا نسبت به وجود نوعی ارگانیسم خطرناک موسوم به «نگلریا» هشدار دادند که یک آمیب خورنده مغز است و در آبگیرهای آب تازه زندگی می‌کند. پریدن به داخل آب‌های آلوده به نگلریا موجب می‌شود آمیب وارد بینی شود و به مغز راه پیدا کند و نوعی عفونت مغزی به وجود آورد که قابل درمان نیست و می‌تواند مرگبار نیز باشد.

به نقل از مدیکال دیلی، پزشکان همچنین به دلیل شیوع بیماری‌های اسهال ناشی از آب‌های آلوده به افراد توصیه می‌کنند پیش از شنا کردن بدن خود را با آب و صابون شست و شو دهند.

www.water135.com


نوشابه



یک لیوان نوشابه میل دارید؟ نوشابه ، نوشیدنی است که اکثر مردم جهان به آن علاقه دارند و با هر ناهار و شام و گاه وقت و بی وقت می‌نوشند اما با انتشار این نوشتار به شما خواهیم گفت این نوشابه دوست داشتنی چه مضراتی برای بدن دارد.

به گزارش پارس به نقل ازجام جم، از این نوشیدنی می توانید به عنوان پاک کننده استفاده کنید شاید تنها خاصیتی که دارد همین باشد اما واقعاً بهتر از سفید کننده های بو دار است که برای ریه خطرناک هستند.
نوشابه پاک کننده، جرم گیر، ضد زنگ، براق کننده، برطرف کننده سوختگی ظرف است و لکه‌های لباس و پارچه را از بین می‌برد.

یک اسفنج بردارید و کمی نوشابه روی آن بریزید و تمام زنگ زدگی‌های روی پیچ‌ها و مهره‌های فلزی را از بین ببرید؛ ضمن اینکه لکه خون را از روی لباس پاک می‌کند.

اگر نفت، بنزین یا روغن ماشین، سنگ پارکینگ را لک کرده، کافی است ۲ بطری کوکا روی آن ریخته و پس از مدتی با آب فراوان بشویید و مطمئن باشید دیگر اثری از لکه وجود نخواهد داشت.

باتری و موتور ماشین را با کمی نوشابه تمیز کنید و اگر کف آشپزخانه چرب شده از وایتکس استفاده نکنید یک بطری بزرگ نوشابه کف آشپزخانه بریزید بعد از چند دقیقه با آب بشویید.

اگر حوض یا استخر دارید و زنگ زدگی‌های آن را می‌خواهید تمیز کنید، این کار را با نوشابه انجام دهید؛ اگر آدامس به لباس چسبیده است، آن قسمت را در ظرف پر از نوشابه گذاشته و بگذارید چند دقیقه در آن بماند.

اگر می‌خواهید رنگ موی خود را ببرید کافی است نوشابه را روی موهای خود ریخته و پس از چند دقیقه آن را بشویید؛ اگر فرش یا موکت شما ماژیکی شده، بهتر است با اسفنج و نوشابه، آن رنگ را پاک کنید سپس با آب و صابون آن قسمت را بشویید.

به صفحه آلومینیومی با نوشابه درخشش بدهید و رنگ روی مبلمان فلزی را با یک حوله خیس که در نوشابه فرو برده‌اید، پاک کنید.
 

41375263865517348279 عکس: نوشابه کوکاکولا با درب های جدید
حالا یک لیوان نوشابه میل دارید؟

www.water135.com



اعیاد شعبانیه

میـلاد با سعــادت

سومین امام معصوم ، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، سرور آزادگان جهان

حضرت ابوالفضل العباس (ع)، سمبل مقاومت و وفاداری در راه آرمان مقدس جهاد فی سبیل الله و پرچم گذشت و فداکارى و جانبازى در صحراى کربلا و روز جانباز

 زینت عبادت کنندگان و سرور نیایشگران، معصوم چهارم حضرت امام على بن الحسین(ع)

بر  مسلمین جهان مبارک باد

سلام بر رشادت دستان حیدری ات!
سلام بر توفندگی شمشیر ذوالفقارت !
سلام بر جانبازی و عشق و برادری ات !
سلام بر تو ای زیباترین واژه قاموس فروتنی !
سلام بر تو و بر دستان آب آورت !
سلام بر لبان خشکیده ات که سرچشمه آب بقاست و آب را در حسرت جرعه ای از خنکای خود وانهاده است! خاک بوی بهشت می گیرد، آسمان، پایین می آید و خانه مرتضی (ع) را به آغوش می کشد. نوزادی مبارک پا بر ابرهای احساس می گذارد.

 

 

 

 

ایــام نشـاط و شـور امـت آمــد
هنگام سرور و اخذ حاجت آمد

روز سـه و چهــار و پنج مــاه شعبــــان 
از جـانـب حـق سـه پیـک رحمـت آمــــــد

میلاد حسین است و اباالفضل و علی 
یعنـی کــــه سـه منشـاء سعــادت آمــد

آن ماه که ماه حاجتش میخواننــد
ما بیـن دو خـورشیـد امـامـت آمد

نـــور ابـــدی و ازلـــی میـــآیـــــد
بــر عـالــم ایجاد ولی میــــآیــــــد

مجموعه حسن و عشق وایثار و کرم 
یعنــی کــه حسیــن بــن علــــی میـآیـــد