کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاهش ساعت کار پرستاران

 

دولت به تصویب رسید .
دستجردی،‌ این قانون شامل حال شاغلین بالینی می شود که در رسته کارکنان بهداشتی - درمانی فعالیت داشته و در بیمارستان ها و مراکز درمانی شبانه روزی دولتی ( کشوری و لشکری‌) و غیر دولتی به بیماران بستری ، خدمات ارایه می دهند .
وی گفت :‌ شاغلین بالینی مشمول این قانون ،‌شامل پرستاران ، بهیاران ، کمک بهیاران ، ماماها ، کاردان های اتاق عمل ، کاردان ها و کارشناسان هوشبری می شود .
وی با بیان اینکه براساس قانون ارتقا بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت ،‌میزان ساعت کار کارکنان که 44 ساعت در هفته است ، حداکثر تا هشت ساعت در هفته کاهش می یابد .
وی گفت : این کاهش با توجه به سختی کار ، سابقه خدمات و کار در نوبت کاری غیر متعارف و بر طبق شیوه نامه تفکیک مشاغل و به نسبت نوع فعالیت توسط وزارت بهداشت ، تعیین و ابلاغ می شود.
وزیر بهداشت گفت :‌ به جز کاهش هشت ساعتی ساعت کار ، ساعت کار‌ آندسته از کارکنان بالینی در بخش های دولتی و غیر دولتی که در نوبت های شب و روزهای تعطیل سال ، کار می کنند ، یک و نیم برابر محاسبه می شود .
دستجردی افزود :‌به عنوان نمونه ، کارکنان بالینی شاغل در نوبت های شب ، اگر هشت ساعت کار کنند ، این تعداد ساعت آنها یک و نیم برابر محاسبه می شود و حقوق معادل یک ونیم برابر می گیرند .
وزیر بهداشت در ادامه گفت : کارکنان بالینی در بخش های دولتی و غیر دولتی شاغل در نوبت های شب و روزهای تعطیل ، بیش از 12 ساعت متوالی نباید کار کنند و در صورت نیاز می توانند هر ماه حداکثر یکصد ساعت با توافق کارفرما ، اضافه کاری داشته باشند .
وی به کارکنان بالینی شاغل در بیمارستان های سوختگی و روانی نیز اشاره کرد و گفت :‌این افراد براساس آیین نامه یاد شده ، به جز یکماه مرخصی استحقاقی سالانه ، می توانند از یکماه مرخصی اضافه هم بهره مند شوند و مرخصی آنها قابل خرید و ذخیره هم نخواهد بود .
قانون ارتقا بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت در مجلس شورای اسلامی ، در تاریخ 30 فروردین ، تصویب شد .