کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

نوشیدن یک فنجان قهوه پس از ناهار می تواند خطر توسعه دیابت را کاه

پژوهشگران ایتالیایی در بررسی های خود نشان دادند که نوشیدن یک فنجان قهوه پس از ناهار می تواند خطر توسعه دیابت را کاهش دهد.

به گزارش مهر، محققان موسسه ملی تحقیقات غذایی با انجام تحقیقاتی بر روی مکانیزم ممکن عملکرد قهوه در پیشگیری از دیابت کشف کردند که «فنول های» موجود در قهوه مکانیزمی شبیه به برخی از داروهای ضد دیابت دارند و می توانند سطح گلیسیمی خون را کاهش دهند.

تحقیقات متعدد گذشته تائید می کردند که مصرف مداوم قهوه معمولی یا بدون کافئین می تواند منجر به کاهش خطر توسعه دیابت نوع 2 شود اما تاکنون مکانیزیمی که از طریق آن قهوه در پیشگیری از دیابت دخالت می کند واضح نبود.

اکنون این محققان نشان دادند افرادی که به طور مرتب پس از ناهار یک فنجان قهوه می نوشند بیشترین احتمال را برای کاهش خطر توسعه دیابت دارند.

به گفته این دانشمندان، ترکیبات فنولیکی حاضر در قهوه از جمله اسید کلروژنتیک، اسید فرولیک و اسید کافئیک می توانند موجب توقف برخی آنزیم های مرتبط با هضم کربوهیدارت ها شود درحالی که کافئین هیچ فعالیت بازدارنده ای در مقابل این آنزیم ها نشان نمی دهد.

ترکیبات فنولیکی قهوه می توانند پسماندهای محل فعالیت این آنزیم ها را که مسئول هیدرولیز اولیگوساکارید (یک نوع پلیمر ساکاریدی) هستند مسدود کنند.به این ترتیب سطح گلیسیمی خون در سطح پایین باقی بمانند. 

 

............................................................................................................... 

خبر جدید مبایلی  

 

سازندگان تلفن هر سال برخی از مدل‌های مفهومی فوق‌العاده را نمایش می‌دهند که حتی اگر 99 درصد آن‌ها هرگز به تولید انبوه نرسند، چشم‌انداز کوچکی از تلفن‌هایی را به ما نشان می‌دهند که ممکنگوشی موبایلی که مثل مار به دور دست‌تان می‌پیچد است در آینده‌ای نه چندان دور به دست بگیریم.
در این بین گوشی Snake  جذابیت بسیار زیادی دارد.

داشتن تلفنی که به دور مچ دست یا بازو پیچیده می‌شود، مفید خواهد بود، به‌ویژه برای کسانی که اغلب وسایل خود را گم می‌کنند. گوشی Snake Phone توسط Product Visionaires طراحی شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد