X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......
چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389

تکنیک های عمل در هنگام خشم

تکنیک های عمل در هنگام خشم

ما باید بدونیم خشم یکی از احساساتی است که درون ما وجود داره و نباید با اون عاقلانه برخورد کنیم . چرا من عصبانی شدم؟ دلیل نمی خواهد ما این حس رو داریم، کسی یا چیزی اون رو تحریک می کنه ما عصبانی می شیم .خشممون رو سرکوب نکنیم و به موقع ابراز کنیم  . از اینکه عصبانی شدیم احساس بدی نداشته باشیم . انتظار نداشته باشیم یکباره بتونیم بر خشممون غلبه کنیم .فقط باید بدونیم  هنگام عصبانیت چه جوری برخورد کنیم و اینکه در خشم نمونیم ازش بگذریم اجازه ندیم احساس خشم با ما بمونه و ما رو از لحاظ درونی به هم بریزه .ما مسئول خشم خود هستیم ( اگه بچمون ما رو روزی صد بار عصبانی کنه چه می کنیم؟ بچه را حذف می کنیم ؟ )

 

-      خشم خود را مشاهده کنید و تمرین کنید درفضای خشم تصمیم نگیرید با دیدن علائمی که دعوا به وجود خواهد آمد فضا را ترک کنید مثلا برم غذا رو سر بزنم

-         بین تحریک تا واکنش فاصله قرار بدیم تا بر اساس احساس عمل نکنیم بلکه بر اساس عقل رفتار کنیم.

-         در هنگام عصبانیت به چیز دیگری فکر کنید

-      هنگام عصبانیت از جمله های مثبت استفاده کنیم از کلمات نیشدار استفاده نکنیم، مخاطب را تخریب و تحقیر نکنیم.  مثال : به جای اینکه بگوییم مرده شور پولتو ببره می خوام صد سال نباشه بگیم میدونم تلاش می کنی تا رفاه مرا فراهم کنی اما من علاوه بر رفاه نیاز عاطفی هم دارم.

-         قهر کودکانه داشته باشیم برای چند لحظه برید تو اتاق در را ببندید ، برگردید ولی اگه مقصر نیستید به هیچ عنوان معذرت خواهی نکنید.

-      به وضع بدتر فکر کنید مثال :بچه شیشه را شکوند، میتونست بیفته دست بچه بریده شه خوب شد اینطور نشد( برای اینکه خشممون کم بشه و از درون آسیب نبینیم نه اینکه بی تفاوت باشیم ، نه اینکه بگیم ولش کن خوب کرد شکوند. از بیرون باید مساله مدیریت بشه ) از خشم رها شدن به معنای رها کردن موضوع نیست.

-         هرگز خشم را به عنوان یک هویت قبول نکنید ( نگویید یه آدم عصبی هستم ، خشم یه احساس است نه یک هویت، نه بخشی از وجود )

-         واکنش بر پایه خشم اکتسابی است ،قابل تغییر است  .می توان الگو را تغییر داد.

بعد از خشم چه کنیم ؟ خود را رها نکنیم با خودمان باشیم راه حل برای موضوع پیدا کنیم ( دنبال مقصر نباشیم دنبال راه حل مشکل باشیم ) .

در آخر بدونیم تکنیک ها اگه بره خودمون نباشه مثل لباس عاریه می مونه بعد از یه مدت ازش خسته

 می شیم .تکنیک ها رو باید بر اساس شرایط خودمون تغییر بدیم یا شایدم تکنیکای خودمون را به وجود بیاریم.

 

 کلاس مهارت های زندگی ، مدرس: آقای سلطانی

نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان می ماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)