کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

تعرفه گذاری خدمات پرستاری

 

وزیر بهداشت:
چگونگی نگاه مجریان، خوب یا بد بودن تعرفه گذاری خدمات پرستاری را مشخص می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به چگونگی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هشدار داد و گفت: مجریان این قانون باید دراجرای آن دقت کافی داشته باشند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، قانون تعرفه گذاری پرستاران را به تیغ دو لبه تشبیه و ابراز عقیده کرد: این قانون هم می‌تواند هم خیلی خوب و هم خیلی بد باشد.

وی افزود: چگونگی نگاه مجریان این قانون در بیمارستان‌ها در خوب یا بد بودن آن بسیار تاثیر دارد.

وزیر بهداشت با بیان این که تاکنون نگاه سودآور به بحث سلامت، آسیب‌های زیادی به نظام سلامت کشور وارد کرده است، خاطرنشان کرد: اگر تعرفه گذاری خدمات پرستاری با نگاه سودآوری اجرا شود نتایج خوبی را در بر نخواهد داشت.

از سوی دیگر لنکرانی به نقاط مثبت این طرح که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اشاره کرد و گفت: چنانچه تعرفه گذاری خدمات پرستاری انگیزه را در پرستاران افزایش دهد و کیفیت خدمات را بالا ببرد و با شاخص‌های مشخص کسانی را که در ارائه خدمات فعالیت می کنند در تشویق‌ها هم دخیل سازد در بهبود شرایط نظام سلامت موثر خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان تاکید کرد: باید تعادل بین دو دیدگاه سودآوری و کیفیت بخشی حفظ شود تا مضرات احتمالی این قانون کاهش یابد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد