کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

استفاده زیاد از تلفن همراه قدرت باروری مردان را کاهش می‌دهد

استفاده زیاد از تلفن همراه قدرت باروری مردان را کاهش می‌دهد

پژوهشگران می‌گویند استفاده بیش از حد از تلفن همراه به قدرت بارورسازی مردان آسیب می‌رساند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ارنا، پژوهشگران دریافته‌اند مردانی که روزانه بیش از چهار ساعت از تلفن همراه استفاده می‌کنند، اسپرم‌های کمتری تولید می‌کنند و قدرت حرکت و کیفیت اسپرم هایشان پایین‌تر است.
مطالعات پژوهشگران دانشگاه اوهایو بر روی ‪ ۳۶۴‬مرد در کنفرانس انجمن آندرولوژی آمریکا در نیواورلئان ارائه شده است.
این گروه از پژوهشگران اسپرم‌های ‪ ۳۶۴‬مرد را که در درمانگاه باروری بمبئی هندوستان تحت درمان بودند مورد آزمایش قرار دادند.
یافته‌ها نشان داد کسانی که بیش از حد از تلفن همراه استفاده می‌کنند یعنی بیش از چهار ساعت در روز، بطور متوسط کمترین میزان اسپرم را تولید می کنند؟ یعنی پنجاه میلیون در هر میلی لیتر و کیفیت اسپرم هایشان نیز در پایین‌ترین حد است.
مردانی که روزانه دو تا چهار ساعت از تلفن همراه استفاده می‌کنند متوسط میزان اسپرم‌هایشان ‪ ۶۹‬میلیون در هر میلی لیتر است و سلامتی اسپرم‌ها نیز در حد متوسط است.

مردانی که اصلا از این وسیله استفاده نمی‌کنند بیشترین میزان اسپرم را داشته‌اند؟ ‪ ۸۶‬میلیون در هر میلی لیتر و اسپرم‌های آنها بهترین کیفیت را داشته است.

دکتر آشوک آگاروال سرپرست این تحقیق در کنفرانس نیواورلئان گفت این تحقیق ثابت نمی‌کند که استفاده زیاد از تلفن همراه به باروری آسیب می‌رساند، ولی نشانگر آن است که تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

وی گفت در این تحقیق افت قابل توجهی در مهمترین ملاک‌های سنجش سلامت اسپرم به چشم می‌خورد و این وضع مسلما باید خود را به صورت کاهش میزان باروری، که در سراسر جهان قابل مشاهده است، نشان داده باشد.

دکتر آگاروال گفت: "مردم مثل مسواک از تلفن همراه استفاده می‌کنند بدون آنکه به عواقب احتمالی آن فکر کنند، درحالی که این وسیله می‌تواند اثر مخربی بر باروری داشته باشد."
وی افزود این ارتباط هنوز ثابت نشده است، اما تاثیر عظیمی دارد زیرا تلفن‌های همراه امروزه بخشی از زندگی ما شده است.

دکتر آگاروال گمان می‌کند تشعشات تلفن همراه سلامت اسپرم‌ها را با آسیب رساندن به دی ان‌ای به خطر می‌اندازد، و بر روی سلول‌های بیضه که تولید کننده تستوسترون هستند و یا مجاری تناسلی که اسپرم تولید می‌کند، تاثیر می‌گذارد.

اما یک کارشناس انگلیسی وجود ارتباط بین کاربرد تلفن همراه و عقیمی در مردان را زیر سوال می‌برد.

دکتر آلن پیسی استاد آندرولوژی دانشگاه شفیلد می‌گوید: اگر بیش از چهار ساعت در روز از تلفن همراه تان استفاده کنید به این معناست که کمتر در جیب شما بوده است. دکتر پیسی می‌گوید: به این ترتیب این پرسش بزرگ پیش می‌آید: چگونه ممکن است بیضه‌ها آسیب ببیند؟
دکتر پیسی که رییس افتخاری انجمن باروری انگلیس است، اضافه می‌افزاید اگر تلفن را برای مکالمه به گوش بچسبانید، دلیلی ندارد که به روی بیضه‌ها تاثیر بگذارد. افرادی که از تلفن‌های همراه برای مدت بیشتری استفاده می‌کنند تحرک کمتر و فشار روانی بیشتری دارند و غذاهای نامرغوب بیشتری می‌خورند؟
عواملی که می‌توانند توضیح بهتری برای رابطه کشف شده در این مطالعه باشد
__________________
در لحظات شادی، خدا را ستایش کن
در لحظات سختی، خدا را جستجو کن
در لحظات آرامش، خدا را مناجات کن
در لحظات درد آور، به خدا اعتماد کن
و در تمام لحظات، خداوند را شکر کن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد