کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

آخرین آمار ایدز.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  بر اساس آخرین گزارش آماری ارایه شده از سوی مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، تا کنون ۱۵ هزار و ۵۸۷ ایرانی به HIV و ایدز مبتلا شدند که این تعداد ۱۴ هزار و ۷۰۲ مرد (۳/۹۴ درصد) و ۸۸۵ زن (۷/۵ درصد) را شامل می‌شود. بر این اساس یکهزار و ۶۹ نفر (۹۸۱ مرد و ۸۸ زن) به مرحله انتهایی بیماری (ایدز) رسیده‌اند.

این گزارش همچنین حاکیست دو هزار و ۶۲ نفر در اثر ابتلا به ایدز در کشور جان خود را از دست داده‌اند که به ترتیب ۳/۹۶ درصد از قربانیان (یکهزار و ۹۸۶ نفر) مرد و ۷/۳ درصد (۷۶ نفر) زن هستند.

بر اساس تعداد موارد ابتلا به HIV بر حسب جنس و سن، مردان رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال با چهار هزار و ۵۸۴ مبتلا و سپس رده سنی ۳۵ تا ۴۴ سال بیشترین مبتلایان را داشته‌اند و این در حالیست که بر اساس تعداد موارد مبتلا به HIV و ایدز بر حسب

 جنس و راه انتقال، ابتلای ده هزار و ۲۷۱ مرد و ۹۹ زن مبتلا به HIV و ایدز اعتیاد

 تزریقی گزارش شده است.

 فراوانی راه انتقال در موارد شناسایی شده به ترتیب ۵/۶۴درصد اعتیاد تزریقی، ۱/۲۴ درصد راه انتقال نامشخص، ۳/۷ درصد از راه آمیزشی، ۶/۱ درصد دریافت خون و فراورده‌های خونی و ۵/۰ درصد مادر به کودک بوده است.

همچنین بر اساس موارد مبتلا به HIV و ایدز بر حسب راه انتقال و سن راه انتقال غالب در مبتلایان رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال به ترتیب اعتیاد تزریقی، آمیزشی و راه انتقال نامشخص بوده است و ۶۵۲ مرد و ۳ زن که وارد مرحله نهایی بیماری شده‌اند (ایدز) از راه اعتیاد تزریقی مبتلا شده بودند. این در شرایطی است که راه انتقال آمیزشی، دریافت خون و فراورده خونی نامشخص و انتقال از مادر به کودک به ترتیب در مراحل بعدی به لحاظ فراوانی در مبتلایان به ایدز قرار دارند. همچنین ۸/۳۶ درصد از مبتلایان به ایدز و ۷۳۳ نفر قربانی ایدز را زنان و مردان ۲۵ تا ۳۴ سال و ۲/۳۵ درصد مبتلایان و ۶۵۷ نفر از قربانیان ایدز را مردان و زنان ۳۵ تا ۴۴ سال تشکیل می‌دهند


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد