کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

ساخت یک “لوزالمعده مصنوعی

با ابداع فناوری جدیدی، هزاران بیمار دیابتی برای کنترل قند خون خود دیگر به آزمایش خون سر انگشتان نیازی ندارند و می‌توانند این کار را به عهده سنجنده‌های جدیدی که بطور شبانه‌روزی بیمار را تحت نظر دارند واگذار نمایند.

۶۵۲۳۴۶۵۶۷۲۸۲.jpg

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رویترز، مقامات بهداشت فدرال آمریکا، برای کودکان استفاده از سنجنده‌ای را که سه روز پیاپی کار می‌کند و برای بزرگسالان سنجنده‌ای که هفت روز می‌تواند فعال باشد را تایید کردند.

هدف نهایی ساخت یک “لوزالمعده مصنوعی” است که در آن این سنجنده‌ها به همراه تلمبه‌های کاشته شده ، بطور خودکار انسولین آزاد می‌کند تا قند خون بیمار دیابتی مشابه فرد سالم شود.

هنوز تا تحقق این امر سالها زمان باقی است. در حال حاضر، انتظار می‌رود این سنجنده‌های زیر پوستی به آسیب پذیرترین بیماران که نیازمند تزریق انسولین هستند کمک کند تا بیماری خود را بهتر کنترل کنند.

شاید این سنجنده‌ها با زنگ خطری همراه شوند که با اعلام هشدار از افزایش یا کاهش خطرناک قند خون جلوگیری می‌کنند.

سطح بالای گلوکز به رگهای خونی و اعصاب آسیب می‌رساند و به بروز نابینایی، نارسایی کلیوی، قطع عضو و بیماری قلبی می‌انجامد. آزمایش مکرر گلوکز از طریق چهار تا هشت بار در روز آزمایش خون به بیماران کمک می‌کند گلوکز خون را کنترل کرده و از بروز این عوارض پیشگیری کنند.

با این فناوری جدید، بیماران دیابتی از یک سوزن برای وارد کردن یک سنجنده درست در زیر پوست پهلو یا شکم در هر سه یا هفت روز استفاده می‌کنند.

این سنجنده‌ها از طریق ارتباط بی‌سیم هر پنج دقیقه میزان گلوکز خون را به یک دستگاه شبیه کاغذ ارسال می‌کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد