کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

معاون وزارت بهداشت: تربیت بهیار متوقف نمی‌شود

معاون وزارت بهداشت: تربیت بهیار متوقف نمی‌شود

معاون آموزشی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی :    تربیت بهیار از سیاست‌های این وزارت است و هیچگاه متوقف نمی‌شود.


دکتر بهرام عین‌الهی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون حدود هزار بهیار در بیمارستانهای کشور مشغول فعالیت هستند و وجود این گروه در هرم نیروی انسانی و سیستم درمانی کشور ضروری است.

وی تعداد مراکزی که هم‌اکنون به تربیت و آموزش بهیاران مشغول هستند را پنج مدرسه بهیاری در نقاط مختلف کشور عنوان کرد و افزود: تقویت آموزش و تعداد مدارس بهیاری از برنامه‌های وزارت بهداشت است.

وی با بیان‌اینکه آموزش بهیاری طی سالهای اخیر دچار چالشها و مشکلاتی بوده، گفت: این درحالیست که آموزش بهیاری در تمام دنیا وجود داشته زیرا این گروه نقش مهمی در رعایت مسایل بهداشتی و انتقال بیماران دارند.

وی تصریح کرد: وقتی فردی از بدو دانش‌آموزی و با علاقه به سیستم درمانی وارده شده و در این رشته تربیت می‌شود، می‌تواند نقش مهمی در نظام سلامت ایفا کند.

وی با بیان اینکه تربیت بهیار با پرستاری منافاتی ندارد افزود: این دو رشته مستقل هستند و دارای شرح وظایف متفاوت می‌باشند.

دکتر عین‌الهی آموزش پودمانی بهیاران، راه‌اندازی کاردانی مستقیم بهیاری مانند رشته‌های فنی و حرفه‌ای را از برنامه‌هایی عنوان کرد که در راستای تشویق بهیاران و ادامه تحصیل آنان پیش‌بینی شده است.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
دوست دوست دوست پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 07:32 ب.ظ

با سلام قابل توجه حضراتی که میخواستند بهیار را حذف کنند وخودشان را چاق تر کنند..........

پیر پرستار(شمع گونه) شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:01 ق.ظ

وی با بیان اینکه تربیت بهیار با پرستاری منافاتی ندارد افزود: این دو رشته مستقل هستند و دارای شرح وظایف متفاوت می‌باشند.
از کی تاحالا ؟ از وقتی ایرانسل اومده
مگه تا این تاریخ بهیاران بجز پرستاری از بیمار کار دیگه ای انجام میدادند !!! خوب مزد فداکاریهای بهیاران زحمت کش رو کف دستش میزارین . بهتره از همون کارگران ساده وارزان خدماتی برای حمل ونظافت بیمار استفاده کنن نه از بهیارانی که در امر بهداشت ودرمان ناممکن ها را ممکن می سازن افسوس که برادرمون ندیده در اورژانس رگ طفل چند روزه را با وجود افراد زیادی با مدارک حتی دکترا فقط کمک بهیار توانسته بگیره وبهش کمک کنه ویا پزشگ عاجز مانده وکمک بهیار لوله تراشه گذاشته و آنوقت مسئولین از شرمشان حتی نتونستن یک تشویق کتبی برایش بنویسن چون آبروی بعضی ها میره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد