کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

پرستاران به پرستاری نیاز دارند

اعتراض رییس انجمن پرستاران کشوربه شرایط شغلی نامناسب پرستاری:
پرستاران به پرستاری نیاز دارند

پرستاران در سراسر کشور در بخش دولتی و خصوصی با وجود سختی و زیان‌آوری شرایط کار، حقوق و مزایای مناسبی ندارند.
مهدی محرری،رییس انجمن پرستاری ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شهر گفت:‌ پرستاران در بخش دولتی و خصوصی از حداقل حقوق و مزایا برخوردارند.  این قشر از جامعه به دلیل کار سخت و زیان‌آور بسیار آسیب‌پذیرند. در صورتی که حقوق در نظر گرفته شده از طرف وزارت بهداشت و درمان طی مسیری که طی می‌کند تا به دست پرستار برسد همچون گلوله برف در آخر صف سربازان است.
وی افزود: هم‌اکنون پرستاران از حمایت مناسبی برخوردار نیستند. در بعضی از بیمارستان‌های خصوصی به دلیل قرارداد موقت با پرستاران و نبود امنیت شغلی وضعیت اسفباری از نظر استخدامی و کاری دارند. در بخش دولتی نیز شرایط کاری با وضعیت حقوقی هماهنگی ندارد. این شرایط علاوه بر نارضایتی پرستاران باعث پایین‌آمدن کیفیت خدمات آنها به مردم شده است.
رییس انجمن پرستاری تأکید کرد: در حال حاضر با توجه به این که پرستاران در شیفت‌های نامنظم شبانه‌روزی مشغول کار هستند بعد از مدتی به شرایط نامطلوب فیزیولوژی بدنی رسیده و در پی آن تأثیر نامطلوب و مستقیم بر جسم و روان پرستاران منجر به عدم ارایه خدمات مفید و مناسب به بیماران می شود.
محرری با اشاره به اینکه به طور متوسط هر پرستار از 20 تا 30 بیمار مراقبت می‌کند، درشرایطی که خود از لحاظ مالی و جسمی  و روانی آمادگی ندارد بیان کرد: همه بیماران که به دلایل مختلف نیاز به پرستار دارند، از نظر جسمی و روحی احتیاج به مراقبت و نگهداری مناسب دارند. یک پرستار فقط زمانی می‌تواند به بیمار با بهترین کیفیت خدمات بدهد که خود نیز از هر جهت سالم و راضی باشد.
وی همچنین با اشاره به گفته‌های مقام معظم رهبری درخصوص اینکه بی‌اعتنایی به پرستاری بی‌اعتنایی به سلامت جامعه است، گفت: در یک کشور توسعه‌یافته باید انسان توسعه‌یافته باشد و لازمه آن انسان سالم است. پرستار به‌عنوان خط مقدم سلامتی باید از هر نظر تجهیز شود.در کشورهای توسعه‌یافته از نظر درجه‌بندی درآمد، پرستاری جزو پنج درآمد اول کشور است.
وی افزود: در همه مشاغل ماشین و ابزار و نرم‌افزارها می‌توانند جایگزین انسان شوند. اما پرستاری تنها شغلی است که انسان، فقط می‌تواند تمام عواطف را به‌عنوان مددجو برای بیماران تأمین کند.
وی درخصوص کلینیک‌های خصوصی موجود برای نگهداری بیماران گفت:  در اغلب این کلینیک‌ها به دلیل ضعف مدیریتی و به کارگیری افرادی که گواهی‌نامه لازم را ندارند و نیز عدم قبول مسوولیت بیمه، خدمات ارایه شده از سرویس خدمات‌رسانی مطلوبی برخوردار نیستند. و در نتیجه باز هم خدمات‌رسانی مطلوب و امنیت سلامتی خدمات برای بیمار فراهم نیست. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد