کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

وضعیت بیمارستان‌های دولتی ما به مراتب از وضعیت امسال بدتر است.


نماینده‌ی نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی از بودجه بخش بهداشت و درمان در سال 86 انتقاد کرد.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: اصل یک بخش بودجه بهداشت و درمان مربوط به پرداخت حقوق و مزایاست که 85 درصد بودجه بخش سلامت را به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار کرده‌اند و از آن طرف هم چون رشدی در این راستا ندیده‌اند، کلا سایر فصول بودجه بهداشت و درمان حالت صفر می‌شود و اصلا قدرت مانور از وزارت بهداشت و درمان در رابطه با سایر فصول گرفته می‌شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که بودجه بخش بهداشت را بسیار انقباضی گرفته‌اند، تصریح کرد: بهداشت و درمانی که 230 هزار پرسنل، 45 هزار نیروی شرکتی و 12 هزار نیروی جدیدالاستخدام دارد، رشدی در بودجه در فصل یک آن ندیده‌اند و قرار شد با توجه به افزایش ضریب 11 درصد حقوق و مزایا از صرفه‌جویی‌های سایر فصول به این قسمت اضافه کنند.

وی ادامه داد: در تنها بخش و دستگاه اجرایی که اضافه کار انجام شده، پرداخت می‌شود وزارت بهداشت و درمان است؛ لذا با برداشت از سایر فصول و آوردن آن به فصل یک، به طور کل عملکرد سایر فصول این بخش با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شود، و کارآیی سیستم را به صفر می‌رساند.

نماینده نوشهر و چالوس گفت: همان‌طور که معاونت درمان وزارت بهداشت گفته است،‌ متأسفانه سال دیگر باید شاهد این باشیم که وضعیت بیمارستان‌های دولتی ما به مراتب از وضعیت امسال بدتر است.

محسنی بندپی با تأکید بر عملکردی نبودن بودجه بخش سلامت افزود: با توجه به آن که شعار دادند که بودجه‌شان عملکردی است، اصلا این‌گونه نیست و هیچ افزایش هم نداشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد