کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

کاروان سلامتی

کاروان سلامتی در همه موارد......

جایگاه پرستاری در تشکیلات جدید وزارت بهداشت تنزل یافت

رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت و گو با فارس:

جایگاه پرستاری در تشکیلات جدید وزارت بهداشت تنزل یافت

خبرگزاری فارس: سازمان نظام پرستاری در واکنش به تنزل جایگاه ادارات پرستاری از زیر مجموعه معاونتهای سلامت به زیر مجموعه مدیریتهای این وزارتخانه در تشکیلات جدید وزارت بهداشت این اقدام را غیر حرفه‌ای و بر خلاف وعده‌های اولیه مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرد.

غضنفر میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری با انتقاد از این اقدام وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: وزارت بهداشت در چارت جدیدی که اخیرا تدوین کرده و برای تصویب نهایی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کرده است، جایگاه دفتر پرستاری وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی را تنزل داده است.
وی گفت: تاکنون دفاتر پرستاری به عنوان اداره کل در زیر مجموعه معاونت سلامت وزارت بهداشت یا معاونت درمان دانشگاههای علوم پزشکی فعالیت می‌کردند اما وزارت بهداشت در چارت جدید دفاتر پرستاری را به زیر مجموعه مدیریتهای درمان دانشگاهها انتقال داده است که این تنزل جایگاه بر خلاف وعده‌های اولیه وزیر بهداشت مبنی بر ارتقای جایگاه پرستاری در هنگام رای اعتماد و پس از آن است.
میرزابیگی افزود: سازمان نظام پرستاری یک سازمان حرفه‌ای و صنفی است و دلیل حمایت این سازمان از وزیر بهداشت هنگام اخذ رای اعتماد از مجلس وعده وی برای حمایت از پرستاران و ارتقای جایگاه پرستاری بود در حالی که اکنون شاهد خلف وعده وزارت بهداشت در حمایت از پرستاران هستیم.
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت:‌ اهمیت جایگاه پرستاری در سیستم بهداشت و درمان کشور به حدی است که حتی در مجلس پنجم بحث تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت مطرح شده بود و پرستاران انتظار ارتقا جایگاه حرفه‌ای خود را از سیستم بهداشت و درمان کشور داشتند نه اینکه جایگاه آنها تنزل پیدا کند.
وی ادامه داد: نکته تعجب بر انگیز این است که دفتر پرستاری وزارت بهداشت نیز که قاعدتا باید مدافع حقوق پرستاران باشد در مقابل این اقدام هیچ واکنشی نشان نداده و با آن مخالفت نکرده است در حالی مدیر دفتر پرستاری وزارت بهداشت باید بداند که این جایگاه فردی نیست و فردی که در این منصب قرار می‌گیرد باید از جایگاه حرفه‌ای پرستاری دفاع کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد